Δύο πρόσωπα είχε τον Ιούλιο για τη Μεσσηνία η τουριστική κίνηση: ένα «κατσούφικο» για τις μονάδες της περιφέρειας κι ένα γελαστό για αυτές της Καλαμάτας, σύμφωνα με όσα λένε μιλώντας στο «Θάρρος» επαγγελματίες του νομού. Αυτό σημαίνει ότι η Καλαμάτα εμφάνισε αξιοσημείωτη πληρότητα, τη στιγμή που στις υπόλοιπες περιοχές του νομού η κατάσταση απείχε παρασάγγας.
καλοΟ Αύγουστος, επειδή είναι παραδοσιακά ο μήνας των διακοπών, δεν αποτελεί στοιχείο για τη διεξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Ωστόσο, έχουν καταγραφεί αλλαγές στη συμπεριφορά των Ελλήνων τουριστών, που σήκωσαν το βάρος της φετινής τουριστικής κίνησης, π.χ. είναι φειδωλοί στις παραγγελίες τους στα εστιατόρια ή μείωσαν σημαντικά τα «μικροδωράκια» που έπαιρναν από τον τόπο των διακοπών τους.
Φέτος, καταγράφηκε, επίσης, αυξημένη παρουσία Ελλήνων στην περιοχή της Μάνης, μετά την αναστολή λειτουργίας γραφείου που συνεργαζόταν με δωμάτια και ξένους τουρίστες. Λίγο τα ακριβά ναύλα για τα νησιά, λίγο ο φόβος για τη γρίπη των χοίρων, κράτησαν τους Έλληνες στην Ελλάδα και έστειλαν κάποιους από αυτούς στη Μεσσηνία.
Θα πρέπει, πάντως, να συνυπολογιστεί ένας ακόμη παράγοντας: αυτός του κοινωνικού τουρισμού, καθώς υπήρξαν μονάδες που κάλυψαν τις ανάγκες του συγκεκριμένου προγράμματος....
Κυπαρισσία
Μολονότι ο Ιούλιος ήταν προβληματικός ως μήνας, η πληρότητα του Kyparissia beach ήταν ιδιαιτέρως υψηλή, όπως ανέφερε ο κ. Νικ. Κωνσταντόπουλος, ο οποίος εκτίμησε ότι η κίνηση για το συγκεκριμένο μήνα ήταν μειωμένη σε σύγκριση με πέρσι κατά 15%. Απέδωσε την πτώση στην οικονομική καχεξία του κόσμου, καθώς και στα επαγγελματικά λάθη, φέροντας ως παράδειγμα ότι ο ιδιοκτήτης ενοικιαζόμενου δωματίου γ΄ κατηγορίας, χωρίς να σερβίρει πρωινό, ζητούσε 90 ευρώ τη βραδιά, τη στιγμή που ο χώρος του ήταν άδειος.
Όσον αφορά στα του Αυγούστου, είπε πως δεν μπορούν να εξαχθούν συγκεκριμένα στοιχεία, επειδή όλη η Ελλάδα είναι σε διακοπές το συγκεκριμένο μήνα. Πρόσθεσε όμως ότι υπάρχει αύξηση της τουριστικής κίνησης, την οποία απέδωσε στο γεγονός ότι δε μετακινήθηκαν πολλοί Έλληνες, ούτε στα νησιά ούτε και στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να βρεθούν περισσότεροι στην ηπειρωτική Ελλάδα και κάποιοι από αυτούς στη Μεσσηνία.
Σημαντική ήταν η στήριξη που του παρείχε ο κοινωνικός τουρισμός. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτός, καθώς δε θα μπορούσαμε να προβλέψουμε τη συνέχεια».
Καλαμάτα
Υψηλά ποσοστά πληρότητας για τους δύο τελευταίους καλοκαιρινούς μήνες παρουσιάζει η Καλαμάτα. Ο κ. Κ. Ανδριανόπουλος από το ξενοδοχείο Hlektra παρατήρησε πως η πληρότητα ξεπερνά σταθερά το 95% τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Αύγουστο. «Υπήρχαν μέρες χωρίς ούτε ένα άδειο δωμάτιο», υπογράμμισε. Βάσει των ενδείξεων, εξίσου καλά θα κινηθεί και ο Σεπτέμβριος. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αυξήθηκε η μέση διάρκεια παραμονής, ενώ πολλοί, όπως και πέρσι, ήταν οι Ελληνοαμερικανοί επισκέπτες.
Την ίδια περίπου εικόνα μάς έδωσε και ο κ. Ε. Ποτέας από το ξενοδοχείο «Ρεξ», λέγοντας ότι η κρίση δεν εκδηλώθηκε όσο αναμενόταν. Υπήρχαν διαστήματα που δεν υπήρχε κατάλυμα διαθέσιμο, όπως και άλλα με κενά. Ωστόσο, η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη τα Σαββατοκύριακα.
Στα ίδια με τα περσινά επίπεδα κυμάνθηκε η κίνηση, ανέφερε ο κ. Ε. Σοφρωνάς από το «Φαραί Παλάς», επισημαίνοντας πως η πληρότητα έφθασε και στο 100%. Υπογράμμισε πως ήταν δύο τυπικοί μήνες από πλευράς καλοκαιριού, οπότε, παραδοσιακά, γεμίζει η Καλαμάτα.
Πύλος
Υποτονική ήταν η κίνηση σε σχέση με άλλες φορές για την Πύλο, παρατήρησε από την πλευρά της η κα Αντωνία Φιλιπποπούλου. Ακόμη και το Δεκαπενταύγουστο υπήρχαν δωμάτια διαθέσιμα, κάτι που δε γινόταν τις προηγούμενες χρονιές με τους αλλοδαπούς τουρίστες. Θυμάται πως στο παρελθόν όταν βρίσκονταν στην Πύλο αλλοδαποί, δεν υπήρχαν κενά δωμάτια. Φέτος, ίσως λόγω του φόβου για τη νέα γρίπη ή και ενδεχομένως της οικονομικής κρίσης, οι αλλοδαποί δεν έφθασαν στην Πύλο και το κενό τους δεν το κάλυψαν οι Έλληνες, οι οποίοι άρχισαν να αλλάζουν συνήθειες διαμονής. Πλέον, δείχνουν να προτιμούν τα διήμερα ή και τα τριήμερα αντί της πολυήμερης παραμονής, κι αυτό με τα συνηθισμένα παζάρια στην τιμή του δωματίου.
ΠΗΓΉ θΑΡΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου