Μεγάλο το ενδιαφέρον σε Κίνα και Ιαπωνία, με τους Ασιάτες καταναλωτές να προσπαθούν όλο και περισσότερο να μάθουν και να γευθούν τον Κρητικό «χρυσό». Οι ελληνικές εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου στην Κίνα παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2007 η αξία τους έφτασε τα 1,725 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας +22,7% άνοδο σε σχέση με το 2006, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές το προτιμούν, αν και κοστίζει ακριβότερα, πεισμένοι ότι είναι πιο υγιεινό και φυσικό προϊόν, σε σχέση με ελαιόλαδα άλλων χωρών.
Οι τελευταίες πληροφορίες εξάλλου απομένουν για να κλείσει για μια ακόμη χρονιά η συμφωνία του Αγροτικού Συνεταιρισμού Θραψανού, με επιχειρηματίες από την Ιαπωνία. Οι Ασιάτες είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από τη συνεργασία και φυσικά από το προϊόν, για αυτό και κάθε χρόνο, δείχνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Το Κρητικό ελαιόλαδο, παρά τα χτυπήματα που έχει δεχτεί, συνεχίζει να παραμένει το ποιοτικότερο προϊόν, με τον πρότυπο Συνεταιρισμό Θραψανού να το αποδεικνύει, αφού ετοιμάζεται να στείλει και εφέτος μεγάλη ποσότητα έξτρα παρθένου ελαιολάδου στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.
Πάντως, οι συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά είναι όλο και πιο δύσκολες, με τον ανταγωνισμό να αυξάνει, με αποτέλεσμα, τόσο η τιμή του προϊόντος, θα κατρακυλάει, αγγίζοντας επίπεδα που είχαν υπάρξει προ εικοσαετίας, με τα παραδείγματα προώθησης του «Κρητικού χρυσού» να είναι απλά αναλαμπές.Αντιγράφουν το Κρητικό ελαιόλαδο, βάζοντας ψεύτικες ετικέτεςΔιαστάσεις εν τω μεταξύ λαμβάνει το πρόβλημα της αντιγραφής γνωστών ελληνικών επωνυμιών του τομέα ελαιολάδου, από εταιρίες διαφόρων χωρών του εξωτερικού, οι οποίες στην προσπάθειά τους να λάβουν «μέρισμα» και να οικειοποιηθούν το καλό όνομα κάποιων ελληνικών προϊόντων, καταφεύγουν σε αντιγραφές. Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί αυτό με την 'Ένωση της Σητείας που παράγει το πολυβραβευμένο «SITIA», η οποία ενημερώθηκε από το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Πεκίνο, πως η κινεζική εταιρία «Weihai Fangzheng International Personnel Technical & Cooperative Co» προσπαθεί να κατοχυρώσει την κυκλοφορία αμφιβόλου ποιότητας ελαιολάδων κάτω από την εμπορική επωνυμία «SITIA». Η κινεζική εταιρία έχει ήδη πάρει προέγκριση για το συγκεκριμένο όνομα, ενώ θα ακολουθούσε και πλήρης έγκριση αν μέχρι τις 7 Απριλίου η 'Ένωση Σητείας δεν κατέθετε ένσταση.
Κι όλα αυτά μετά από την επίσκεψη του προέδρου της Κίνας, ο οποίος φαίνεται πως ήρθε για να επιθεωρήσει το Κρητικό προϊόν, αλλά όχι και να διασφαλίσει μια ομαλή και ισορροπημένη συνεργασία των δύο χωρών.
Η Συνεταιριστική Οργάνωση προσέφυγε εμπρόθεσμα στην κινεζική Δικαιοσύνη και παράλληλα συνεχίζει την αποστολή πειστηρίων στα κινεζικά δικαστήρια. Επίσης, ενημέρωσε σχετικά και τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής 'Ένωσης, προειδοποιώντας πως «αν η ελληνική προσφυγή δεν γίνει δεκτή από τα κινεζικά δικαστήρια, ανοίγει ο δρόμος και για άλλα κατοχυρωμένα σήματα εμπορικών προϊόντων στην ΕΕ, που θα μπορούν να παραχθούν -κατώτερα ποιοτικά- σε τρίτες χώρες και να κυκλοφορούν με πλαστές ετικέτες.
«Το πρόβλημα φαίνεται να είναι σημαντικό και να επεκτείνεται σε διάφορα προϊόντα, τρόφιμα - ποτά ακόμα και βιομηχανικά είδη» δηλώνει ο πρόεδρος της 'Ένωσης Σητείας Μανόλης Βακόντιος. Σύμφωνα δε με τις πληροφορίες του τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής 'Ένωσης αναζητούν μέτρα που θα προστατεύουν περαιτέρω τις ευρωπαϊκές φίρμες στις αγορές τρίτων χωρών.
Οι τελευταίες πληροφορίες εξάλλου απομένουν για να κλείσει για μια ακόμη χρονιά η συμφωνία του Αγροτικού Συνεταιρισμού Θραψανού, με επιχειρηματίες από την Ιαπωνία. Οι Ασιάτες είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από τη συνεργασία και φυσικά από το προϊόν, για αυτό και κάθε χρόνο, δείχνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Το Κρητικό ελαιόλαδο, παρά τα χτυπήματα που έχει δεχτεί, συνεχίζει να παραμένει το ποιοτικότερο προϊόν, με τον πρότυπο Συνεταιρισμό Θραψανού να το αποδεικνύει, αφού ετοιμάζεται να στείλει και εφέτος μεγάλη ποσότητα έξτρα παρθένου ελαιολάδου στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.
Πάντως, οι συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά είναι όλο και πιο δύσκολες, με τον ανταγωνισμό να αυξάνει, με αποτέλεσμα, τόσο η τιμή του προϊόντος, θα κατρακυλάει, αγγίζοντας επίπεδα που είχαν υπάρξει προ εικοσαετίας, με τα παραδείγματα προώθησης του «Κρητικού χρυσού» να είναι απλά αναλαμπές.Αντιγράφουν το Κρητικό ελαιόλαδο, βάζοντας ψεύτικες ετικέτεςΔιαστάσεις εν τω μεταξύ λαμβάνει το πρόβλημα της αντιγραφής γνωστών ελληνικών επωνυμιών του τομέα ελαιολάδου, από εταιρίες διαφόρων χωρών του εξωτερικού, οι οποίες στην προσπάθειά τους να λάβουν «μέρισμα» και να οικειοποιηθούν το καλό όνομα κάποιων ελληνικών προϊόντων, καταφεύγουν σε αντιγραφές. Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί αυτό με την 'Ένωση της Σητείας που παράγει το πολυβραβευμένο «SITIA», η οποία ενημερώθηκε από το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Πεκίνο, πως η κινεζική εταιρία «Weihai Fangzheng International Personnel Technical & Cooperative Co» προσπαθεί να κατοχυρώσει την κυκλοφορία αμφιβόλου ποιότητας ελαιολάδων κάτω από την εμπορική επωνυμία «SITIA». Η κινεζική εταιρία έχει ήδη πάρει προέγκριση για το συγκεκριμένο όνομα, ενώ θα ακολουθούσε και πλήρης έγκριση αν μέχρι τις 7 Απριλίου η 'Ένωση Σητείας δεν κατέθετε ένσταση.
Κι όλα αυτά μετά από την επίσκεψη του προέδρου της Κίνας, ο οποίος φαίνεται πως ήρθε για να επιθεωρήσει το Κρητικό προϊόν, αλλά όχι και να διασφαλίσει μια ομαλή και ισορροπημένη συνεργασία των δύο χωρών.
Η Συνεταιριστική Οργάνωση προσέφυγε εμπρόθεσμα στην κινεζική Δικαιοσύνη και παράλληλα συνεχίζει την αποστολή πειστηρίων στα κινεζικά δικαστήρια. Επίσης, ενημέρωσε σχετικά και τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής 'Ένωσης, προειδοποιώντας πως «αν η ελληνική προσφυγή δεν γίνει δεκτή από τα κινεζικά δικαστήρια, ανοίγει ο δρόμος και για άλλα κατοχυρωμένα σήματα εμπορικών προϊόντων στην ΕΕ, που θα μπορούν να παραχθούν -κατώτερα ποιοτικά- σε τρίτες χώρες και να κυκλοφορούν με πλαστές ετικέτες.
«Το πρόβλημα φαίνεται να είναι σημαντικό και να επεκτείνεται σε διάφορα προϊόντα, τρόφιμα - ποτά ακόμα και βιομηχανικά είδη» δηλώνει ο πρόεδρος της 'Ένωσης Σητείας Μανόλης Βακόντιος. Σύμφωνα δε με τις πληροφορίες του τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής 'Ένωσης αναζητούν μέτρα που θα προστατεύουν περαιτέρω τις ευρωπαϊκές φίρμες στις αγορές τρίτων χωρών.
πηγή:ΠΑΣΕΓΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου